مدرسه نیزخود از یک روح سرشاربرخورداراست، این موضوع به ندرت مورد تایید قرار می گیرد، و درعوض مدرسه به صورت یک ماشین و یا یک کارخانه شناخته شده است. درمدرسه می توان دانه جست وجو گری و پرسش را در زمین فکر و اندیشه نسل کوچک و کم سال کاشت تا این دانه رشد کند ، همراه اوبزرگ شود وزندگی بزرگسالی او را از زود باوریها ، ساده اندیشی ها ، بی دقتی ها، تقلیدها ، پیروی هاو باری به هرجهت گذراندن ها نجات دهد.درعوض او را انسانی متفکر،منطقی،فکور،اندیشمند،علت جو، هدفدار، خواهان حقیقت بار آورد.هیچ نسخه ای برای توسعه وپرورش مقدس ویا یک مدرسه شاد و با روح و سرزنده وجود ندارد به هر حال ما میتوانیم شرایطی را به وجود آوریم تا اجازه پرورش روح را بدهد و ایجاد نشاط نماید. روشهایی برای فعال کردن مدرسه و کلاس ارائه میشود امید است که این روشها باعث شود شوق و انگیزه ی بیشتری دردانش آموزان بوجود آید و نشاط بیشتری احساس شود.برخی از اقداماتی که کارکنان مدارس می توانند انجام دهند عبارتند از:
تشخیص اهمیت مطالب غیر کلامی
توجه به زیبایی محیط آموزشگاه و کلاسهای درس
نقل داستانهایی در باره مدرسه
برگزاری جشنها و مراسم مذهبی
حقیقت و اعتبار
پرورش و تقویت بیان
پرورش روح دانش آموزان
شناسایی علتها به جای توبیخها
تدابیر به کار گرفته شده در مدرسه ما برای ایجاد محیط شاد
روح ,مدرسه ,، ,یک ,درعوض ,نشاط ,شاد و ,و با ,با روح ,او را ,مدرسه شاد
درباره این سایت